;

Ahad, 25 Oktober 2009

AIR KELAPA MUDA JENAMA KATAN

AIR kelapa bukan sahaja sebagai air minuman penghilang dahaga terutamanya ketika musim panas. Tetapi, sebenarnya air kelapa muda ini mempunyai banyak khasiat dan nilai gizi makanan yang hebat.

Hasil kajian juga mendapati air kelapa kaya dengan potasium dan mineral. Antara mineral yang terdapat dalam air kelapa seperti kalium (K), natrium (Na), kalsium (Ca), magnesium (Mg), ferum (Fe), kuprum (Cu), fosfor (P), dan sulfur (S). Selain itu ,air kelapa juga mengandungi gula (antara 1.7 hingga 2.6 peratus) dan protein (0.07 hingga 0.55 peratus). Lebih menariknya lagi dalam air kelapa mempunyai berbagai vitamin, seperti vitamin C dan vitamin B kompleks.Sudah semestinya kandungan air kelapa yang penuh khasiat ini dapat menjadi penghalang kepada serangan-serangan penyakit yang berbahaya.

Memandangkan begitu banyak khasiatnya, eloklah kita jadikan air kelapa itu sebagai minuman rutin harian. Bagi mereka yang tinggal di sekitar Bandar Baharu Kedah, air kelapa Jenama KATAN sudah menjadi agak popular dikalangan penduduk setempat kerana rasa air kelapa mudanya mempunyai citarasa yang tersendiri.Bak kata pepatah "Minum sekali pasti nak lagi ".Tambahan pula harganya yang berpatutan sudah semestinya dapat dibeli oleh semua lapisan masyarakat.

pelanggan tetap...

Air kelapa Jenama Katan...mai secawan!!!!

sumber:AGS804

SALAM UKHWAH BUAT WARGA TBI

B

;